Opravy a závady

Opravy a závady

V této sekci se dozvíte, jak opravit nepojizdnou MF 70. Je zde popis nastavení karburátoru, seřízení zapalování atd. Doufáme, že vám tato sekce bude užitečná. 

OBSAH

1. Demontáž krytu (štítu) | 2. Demontáž/výměna duše nebo pláště | 3. Demontáž a údržba karburátoru | 4. Nastavení karburátoru |  


Obr. 1

4. Nastavení karburátoru JIKOV 2923PH: červený: šroub bohatosti směsi, modrý: šroub na nastavení volnoběhu, žlutý: volnoběžná tryska

Zdroj: AGRICO Eshop-upraveno

Opravy

Opravy

1.Demontáž krytu

(štítu)

1. Odjistěte tři body tak, že odděláte pružné závlačky. 

2. Lehce kryt povytahujte tak, aby šel lehce pryč.

3. Pokud jsou průchodky poškozené, vyměňte je!

Montáž opačným způsobem

2. Demontáž /výměna pláště nebo duše

Určitě si budete lámat hlavu, jak kolo sundat. Ve skutečnosti není tahle oprava těžká... 

1. Podložte stroj tak, aby držel a aby jste měli dobrý přístup k opravovanému kolu. 

2.  Vypusťte z duše vzduch. Sundejte čepičku ventilku. Vezměte si montpáky a plášť zujte (disk se nesundává!)

3. Matici duše úplně vyšroubujte a duši opatrně vyjměte ven. 

                                                                     4. Plášť půjde lehce dolů.                                                                                   Zpátky vše nasadíte opačným způsobem. Když duše bude vevnitř, lehce ji nafoukněte. Ulehčí  to váš "boj"...  

                                       

3. Demontáž a údržba karburátoru

Demontáž: 1. Klíčem "10" odšroubujte vzduchový filtr od karburátoru. Poté ho ještě odšroubujte od držáku nádrže. 

2. Klíčem "13" povolte dvě matice, které drží karburátor u motoru. 

3. Odšroubujte kryt s lankem plynu a s celým šoupátkem ho vytáhněte ven. Karburátor nyní sundejte. 

Montáž opačným způsobem. Vždy při demontáži dejte nové těsnění!

Údržba: V případě, že motor vynechává nebo nejde nastartovat, musíme vyčistit karburátor. Nebo také před dlouhodobým uložením motoru.

1. Odšroubujeme plovákovou komoru dvěma šroubky. 

2. Hlavní trysku vyšroubujeme šroubovákem. Volnoběžnou z boku (vedle šroubu poměru vzduchu) klíčem nebo šroubovákem (obr. 1 modrý kroužek)

3. Dobré je také vyměnit těsnění a pročistit jehlový ventil. 

4. Vše smontujeme zpět.


4. Nastavení karburátoru

JIKOV 2923PH

MF 70 má karburátor přesně nastavený z továrny. Není vhodné toto nastavení měnit. Pokud MF 70 nestartuje, nejdříve hledejte závadu jinde! 

Nastavení karburátoru: Postupujte podle obr. 1. Šroub, který je zakroužkovaný červeně, nastavíme tak, že šroub dotáhneme nadoraz (lehce!!!!) a povolíme o 1,5 otáčky. Volnoběh štelujeme šroubkem (modrý) až po zahřátí motoru. Volnoběh by měl být nastavený tak, že páčka plynu by měla být úplně u pravého dorazu (před polohou vypnutí motoru) a motor by měl běžet stabilně a klidně. Vysoké otáčky jenom škodí (když motor není v tahu)!!!!


© Šimon Surových | MF 70
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky